Nieuwe dienstverlening bpost

Gepubliceerd op Donderdag 14 maart 2024

Bij bpost bestaat de dienst 'AUB postbode' waarbij ze mensen met beperkte mobiliteit thuis helpen met basispostdiensten. Gebruikers kunnen kosteloos een beroep doen op de hulp van een postbode voor de volgende basisdiensten:

  • de afhaling van gefrankeerde briefwisseling;
  • de verkoop van postzegels (zegels prior, non-prior, Europa en rest van de wereld);
  • de voorbereiding en verzending van aangetekende post. 

Tot nu toe konden personen met beperkte mobiliteit deze gratis dienst aanvragen via een poster aan het raam. De firma bpost moderniseert nu deze dienst om die efficiënter en toegankelijker te maken voor alle gebruikers. Vanaf nu zijn er 2 nieuwe manieren om de dienst 'AUB postbode' aan te vragen. Personen met beperkte mobiliteit kunnen de postbode vragen om langs te komen door het webformulier op de website van bpost in te vullen of door te bellen naar een speciaal nummer. Daarbij geven ze aan welke basisdienst ze nodig hebben. De postbode wordt daarvan dan op de hoogte gebracht zodat die bij de volgende ronde de juiste producten, zoals postzegels of een formulier voor aangetekende zendingen, meenemen. De betaling van postzegels gebeurt contant. 2 nieuwe kanalen om de dienst ‘AUB postbode’ aan te vragen:

  • De website van bpost
  • Het speciale telefoonnummer 02 278 50 89