Gemeente Deerlijk kiest voor een nieuwe identiteit

Gepubliceerd op Donderdag 16 december 2021

Het beleid van Deerlijk zit vol ambitie. Zo werden er reeds heel wat stappen gezet binnen het kader van de meerjarenplanning. En vandaag, op 16 december 2021, zetten we er graag nog één belangrijke stap bij.

Een nieuwe identiteit

Communicatie evolueert sneller dan snel. We leven in een tijdperk waarin elke organisatie, elke onderneming moet vechten voor een plaatsje in de spotlights. De manier waarop we onszelf tekstueel en grafisch presenteren, is van onmiskenbare waarde. Het bepaalt het succes van onze communicatie.

Net daarom kiezen we vandaag voor een nieuwe identiteit. Eentje die vertelt wie we zijn, wat we te bieden hebben en wat ons onderscheidt als gemeente en organisatie. Met deze gloednieuwe huisstijl streven we ernaar onze communicatie grafisch en inhoudelijk kracht bij te zetten maar bovenal om deze op een aangename en vernieuwende manier tot bij onze inwoners te brengen.

Een logo met een verhaal

Een goeie branding brengt de strategie van een bedrijf tot leven. En het leven in Deerlijk, dat staat voor een samenhorig, ondernemend, bruisend en ongedwongen thuisgevoel. Dat zijn maar enkele van de vele waarden die bijdragen tot het verhaal achter het nieuwe logo.

Laat jouw ogen vooral even pingpongen tussen de twee letters en je herkent er het oneindigheidssymbool in. Want de talenten van onze Deerlijkenaren zijn grenzeloos, oneindig. Het uitroepteken - terug te vinden in de letter ‘d’ - is een knipoog naar het oude logo en representeert het ondernemend en bruisend karakter. De twee kleine cirkels staan garant voor onze veelzijdigheid en de evenwichtige balans tussen jeugd en senioren, werken en wonen, activiteit en rust... Het volledige plaatje werken we af in een cirkelvorm, die samen met de afwisseling van strakke en vloeiende lijnen zorgt voor een moderne look en feel.

Gemeente Deerlijk - Communicatie - Logo